Preventie-adviseur Technical & Soft Services (regio Brussel)

Een CV en motivatiebrief zijn noodzakelijk om voor deze advertentie te solliciteren  

Bedrijfsomschrijving

Wat begon als een klein familiebedrijf is vandaag een internationale speler op het vlak van Quality of Life Services. Sodexo biedt een brede waaier van diensten aan die het welzijn van onze klanten en servicegebruikers verbeteren, zoals het onderhoud van technische installaties, receptiediensten, cleaning, groenbeheer en cateringdiensten. Al onze diensten leveren wij in zeer uiteenlopende woon- en werkomgevingen: overheidsinstellingen en bedrijven, scholen en universiteiten, penitentiaire instellingen, woonzorgcentra en ziekenhuizen.

We zijn ervan overtuigd dat de Quality of Life van onze servicegebruikers begint bij die van onze eigen medewerkers. Jouw welzijn op het werk is daarom een van onze prioriteiten. Bij Sodexo kom je terecht in een stimulerende omgeving waar je jouw talenten kunt ontplooien en waar je kunt rekenen op continue begeleiding van je carrière. Zo vorm je samen met 4.000 collega's (waarvan 56% vrouwen) de sleutel van ons succes. Ben jij op zoek naar een uitdagende job in een boeiend en stabiel bedrijf? Dan is onderstaande functie misschien wel iets voor jou!

Functieomschrijving

Zoek je een nieuwe challenge als preventie-adviseur waarbij je de verschillende sites die we beheren graag wil ondersteunen bij de toepassing van wettelijke en reglementaire bepalingen? Fungeer je graag als SPOC voor zowel onze klanten als onze medewerkers, op vlak van arbeidsveiligheid voor activiteiten binnen Technical & Soft Services (technisch onderhoud, cleaning, , landscaping, ...) - waar nodig Food Services?

Dan ben jij onze Preventie-adviseur die we zoeken om ons team te versterken met volgende verantwoordelijkheden :

  • Je ontwikkelt en voert de nodige risicoanalyses en inspecties uit op de sites en geeft hierbij advies aan de hiërarchische lijn
  • Je creëert een cultuur van preventie bij onze medewerkers en managers waarbij je de betrokken partijen sensibiliseert en hierbij sterke werkrelaties opbouwt met de verschillende stakeholders. Dankzij onze sensibiliseringscampagnes ondersteun je ons personeel met opleidingen, toolboxen, safety alerts, ...
  • Waar nodig stel of verbeter je de procedures & instructies ifv de wettelijke en technologische ontwikkelingen alsook voor de nodige certificaties (VCA, ...) waarbij je bijstuurt on site waar nodig. Uiteraard geef je eveneens jouw advies rond de nodige werkmiddelen naar de betrokken stakeholders (medewerkers, directie, supply chain, HR)
  • Je neemt deel aan het onderzoek bij arbeidsongevallen en stelt maatregelen voor om het aantal ongevallen te reduceren.
  • Je garandeert op maandelijks basis de nodige reportings naar het Hoofd van de Interne dienst.
  • Je bent ook verantwoordelijk voor het organiseren en administratieve ondersteuning van het CPBW en werkt op een nauwe manier samen met het comité.

Profiel

  • Idealiter beschik je over een Bachelor of Master diploma (technische richting, ...) en over een diploma Preventieadviseur niveau 1 en met minstens 5 jaar relevante ervaring. Een grondige operationele kennis binnen de dienstensector, bij voorkeur Facility Management is een pluspunt.
  • Je beschikt over het vermogen om risicovolle situaties te identificeren, tijdig correctieve maatregelen te garanderen en op te volgen met de verantwoordelijken.
  • Je bent vlot tweetalig Nederlands/Frans zowel in woord als schrift en je hebt een goede kennis van MS Office
  • Jouw sterke communicatieve (zowel in woord als schrift) en relationele vaardigheden zorgen ervoor dat je erkend wordt zowel door het Management als op het terrein
  • Dankzij jouw enthousiasme en pedagogische kant creëer je het kader teneinde de implementatie te structureren en te coördineren
  • Je bent resultaatgericht en beschikt over het vermogen om de instructies in te voeren en de juistheid van de toepassing ervan op te volgen
  • Jouw zin voor vooruitgang, dienstverlening, team spirit en doorzettingsvermogen typeren jou

Wij bieden

Een boeiende functie in een dynamische en gezonde organisatie met een sterk accent op opleidingskansen en doorgroeimogelijkheden.

Quality of Life op de werkvloer:

  • Een aangename werkomgeving met flexibele werkuren en mogelijkheid tot home office
  • Conciërgerie waar je terecht kan voor diverse diensten: droogkuis, strijkdienst, herstellen van schoenen, aankoop geschenken enz.
  • Ruime keuze tussen duurzame gerechten in ons bedrijfsrestaurant
  • Een aantrekkelijk salaris aangevuld met extralegale voordelen
  • Een voltijds contract van onbepaalde duur
  • Gevestigd in Brussel (Elsene), dichtbij het station Etterbeek en de metrohalte Delta

Interesse?

Vind je je terug in dit profiel of wens je meer informatie over deze vacature? Aarzel dan niet om je curriculum vitae

met je motivatiebrief naar ons op te sturen: Sodexo Belgium T.a.v. Sabrina Antoine - HR Business Partner. We nodigen u uit online te solliciteren: https://jobs.sodexo.be - E-mail :sabrina.antoine@sodexo.com