Junior Category Buyer - Food & Facility Services - Brussel - 38u (regio Brussel)

Een CV en motivatiebrief zijn noodzakelijk om voor deze advertentie te solliciteren  

Bedrijfsomschrijving

Wat begon als een klein familiebedrijf is vandaag een internationale speler op het vlak van Quality of Life Services. Sodexo biedt een brede waaier van diensten aan die het welzijn van onze klanten en servicegebruikers verbeteren, zoals het onderhoud van technische installaties, receptiediensten, cleaning, groenbeheer en cateringdiensten. Al onze diensten leveren wij in zeer uiteenlopende woon- en werkomgevingen: overheidsinstellingen en bedrijven, scholen en universiteiten, penitentiaire instellingen, woonzorgcentra en ziekenhuizen.

We zijn ervan overtuigd dat de Quality of Life van onze servicegebruikers begint bij die van onze eigen medewerkers. Jouw welzijn op het werk is daarom een van onze prioriteiten. Bij Sodexo kom je terecht in een stimulerende omgeving waar je jouw talenten kunt ontplooien en waar je kunt rekenen op continue begeleiding van je carrière. Zo vorm je samen met 4.000 collega's (waarvan 56% vrouwen) de sleutel van ons succes. Ben jij op zoek naar een uitdagende job in een boeiend en stabiel bedrijf? Dan is onderstaande functie misschien wel iets voor jou!

Functieomschrijving

Ben jij een innovatieve Buyer binnen de voedingsmarkt en/of diverse facilitaire diensten ? Wens je jezelf verder te ontwikkelen tot een ondernemende vakspecialist in procurement? Wens je een actieve bijdrage te leveren in het borgen van een optimale dienstverlening voor onze segmenten en het food platform, steeds met het oog op kwaliteit, groei van omzet en marge en het verbeteren van de Quality of Life?

Dan ben jij de Junior Category Buyer die we zoeken om als team player samen te werken op interactieve wijze met onze collega's Service Operations, onze segmenten en Global Supply Chain Management.

Taken

Tot jouw taken behoren :

Sourcen van leveranciers, artikelen en dienstverleners. Borgen van de toelevering. Nastreven van consolidatie en standaardisatie van supply, rekening houdend met de vraag van de interne klanten.

Jouw belangrijkste verantwoordelijkheden zijn de volgende : ·

  • Je beheert enkele inkoopcategorieën van food services, alsook nader te bepalen soft services waarbij je diverse leveranciers prospecteert, selecteert, negotieert binnen de in lijn met onze lastenboeken. Als inkoopadviseur kapitaliseer je innovaties uit de markt
  • Je werkt nauw samen met de service development afdelingen (platform) in het bepalen en invullen van de behoeften
  • Je verzorgt de inkoopcontracten (back-2-back) en administratieve opvolging met de leveranciers waarbij je de inkoopstrategie en de handtekenbevoegdheidsrichtlijnen toepast conform de bedrijfspolicy en de continuïteit van diensten tegen optimale condities borgt: maximaal rendement (minimale TCO) en minimaal risico, rekening houdend met de safety policy
  • Uiteraard zorg je voor borging en opvolging van een hoogstaand (product-)kwaliteitsbeheer door de leveranciers en streeft permanent naar kwaliteitsverbetering van producten en/of diensten
  • Bijkomend garandeer je een goed beheer van de engagementen en past ISO-procedures toe alsook vertegenwoordig je onze hoge ethische normen en praktijken met je gesprekspartners (supply management charters)
  • Je beheert klachten over leveranciers in samenwerking met de operationele teams en stelt de nodige actie/verbeterplannen op, je ondersteunt de klachtenafhandeling
  • Je organiseert Product Validatiecomités conform het bedrijfsproces, je bereidt deze voor en beoogt een objectieve keuze van de weerhouden producten en de communicatie ervan naar de interne klanten
  • Je voert tijdig correcte (financiële) rapporteringen uit over de voortgang van je werkzaamheden en de behaalde resultaten ten opzichte van je doelstellingen

Profiel

  • Je beschikt over een Bachelor/Master met 1 tot 3 jaar ervaring in de aankoop van voeding en/of diensten, je bent bekend met inkoopmethodieken en onderhandelingstechnieken
  • Je bent klantgericht en beschikt over uitstekende relationele en communicatieve vaardigheden, sterke onderhandeling skills en overtuigingskracht. Je schrikt niet terug om met verschillende stakeholders op diverse niveaus te communiceren
  • Dankzij jouw analytische skills en gestructureerde manier van aanpak, jouw resultaatgerichtheid & probleemoplossend vermogen slaag je erin om de nodige onderhandelingen te voeren, akkoorden te realiseren en te controleren
  • Je bent een teamspeler, integer en gedreven en je staat voor verandering en vooruitgang
  • Je bent tweetalig Nederlands/Frans met goede kennis Engels en je beheerst vlot MS Office (Excel gevorderd level)
  • Je dient in het bezit te zijn van een rijbewijs type B

Wij bieden

Een boeiende functie in een dynamische en gezonde organisatie met een sterk accent op diversiteit, opleidingskansen en doorgroeimogelijkheden.

  • Een voltijds contract van onbepaalde duur
  • Een aantrekkelijk & competitief salaris aangevuld met extralegale voordelen
  • Een begeleidingstraject om je verwelkoming & integratie te vergemakkelijken
  • Een organisatie met ruimte voor initiatief en creativiteit
Quality of Life op de werkvloer:
  • Een aangename werkomgeving (trendy & moderne werkruimtes) met flexibele werkuren en mogelijkheid tot home office
  • Een goede work-life balance
  • Conciërgerie waar je terechtkan voor diverse diensten: droogkuis, strijkdienst, herstellen van schoenen, aankoop geschenken enz.
  • Ruime keuze tussen duurzame gerechten in ons bedrijfsrestaurant
  • Aanbod van welzijnsactiviteit (yoga)
  • En vooral een enthousiaste werksfeer met fijne collega's

Interesse?

Vind je je terug in dit profiel of wens je meer informatie over deze vacature? Aarzel dan niet om je curriculum vitae met je motivatiebrief naar ons op te sturen: Sodexo Belgium T.a.v. Sabrina Antoine - HR Business Partner. We nodigen u uit online te solliciteren: https://jobs.sodexo.be - E-mail :sabrina.antoine@sodexo.com