Preventieadviseur - Technical Services - Brussel - 38u (regio Brussel)

Een CV en motivatiebrief zijn noodzakelijk om voor deze advertentie te solliciteren  

Bedrijfsomschrijving

Wat begon als een klein familiebedrijf is vandaag een internationale speler op het vlak van Quality of Life Services. Sodexo biedt een brede waaier van diensten aan die het welzijn van onze klanten en servicegebruikers verbeteren, zoals het onderhoud van technische installaties, receptiediensten, cleaning, groenbeheer en cateringdiensten. Al onze diensten leveren wij in zeer uiteenlopende woon- en werkomgevingen: overheidsinstellingen en bedrijven, scholen en universiteiten, penitentiaire instellingen, woonzorgcentra en ziekenhuizen.

We zijn ervan overtuigd dat de Quality of Life van onze servicegebruikers begint bij die van onze eigen medewerkers. Jouw welzijn op het werk is daarom een van onze prioriteiten. Bij Sodexo kom je terecht in een stimulerende omgeving waar je jouw talenten kunt ontplooien en waar je kunt rekenen op continue begeleiding van je carrière. Zo vorm je samen met 4.000 collega's (waarvan 56% vrouwen) de sleutel van ons succes. Ben jij op zoek naar een uitdagende job in een boeiend en stabiel bedrijf? Dan is onderstaande functie misschien wel iets voor jou!

Functieomschrijving

Als preventieadviseur ondersteun je de verschillende sites die we beheren bij de toepassing van wettelijke en reglementaire bepalingen betreffende het welzijn van de werknemers bij de uitvoering van hun werk en alle andere preventiemaatregelen en -activiteiten. Binnen de interne dienst voor preventie en bescherming op het werk ben je het aanspreekpunt en expert voor arbeidsveiligheid Technical Services (HVAC, elektrische installaties, ...). Je ondersteunt het hoofd interne dienst bij het uitvoeren van de verschillende wettelijke en andere taken met betrekking tot arbeidsveiligheid en bij de coördinatie en communicatie van programma's rond veiligheid op het werk. Je bent verantwoordelijk voor volgende taken :

  • Je ontwikkelt en verbetert het H&S managementsysteem (processen, procedures, instructies, ...) in het kader van de technische activiteiten zodat de nodige certificaties (zoals VCA, ...) behouden blijven
  • Je ontwikkelt en voert de nodige risicoanalyses en inspecties uit op de sites, als onderdeel van een continue controleproces
  • Je neemt deel aan het onderzoek bij arbeidsongevallen en stelt maatregelen voor om het aantal ongevallen te reduceren
  • Je creëert een cultuur van preventie bij onze medewerkers van Technical Services. Je bouwt sterke werkrelaties op met de verschillende stakeholders en sensibiliseert de betrokken partijen
  • Je volgt de wettelijke en technologische ontwikkelingen om op de hoogte te blijven van de huidige en nieuwe trends om deze te integreren in het veiligheidsmanagementsysteem
  • Je adviseert bij de keuze van de werkmiddelen als deel van het algemeen welzijnsbeleid en de individuele veiligheid
  • Je stelt sensibiliseringscampagnes op voor het personeel via opleidingen, toolboxen, safety alerts, ...
  • Je bent de H&S referentiepersoon voor technische activiteiten, in geval van vragen van de bevoegde instanties, door klanten, onderaannemers of vertegenwoordigers
  • Je bent preventieadviseur voor het CPBW voor deze activiteiten

Profiel

  • Je beschikt over een Master diploma (technische richting, ...) en over een diploma Preventieadviseur niveau 1 of 2. Eveneens heb je minimum 5 jaar ervaring in H&S binnen technische activiteiten
  • Je hebt een grondige operationele kennis binnen de dienstensector, bij voorkeur Facility Management
  • Je beschikt over het vermogen om risicovolle situaties te identificeren en tijdig correctieve maatregelen te garanderen
  • Jouw sterke communicatieve (zowel in woord als schrift) en relationele vaardigheden zorgen ervoor dat je erkend wordt zowel door het Management als op het terrein
  • Je bent tweetalig Nederlands/Frans met goede kennis Engels en je hebt een goede kennis van MS Office
  • Dankzij jouw enthousiasme en pedagogische kant creëer je het kader teneinde de implementatie te structureren en te coördineren
  • Je bent resultaatgericht en beschikt over het vermogen de toepassing van de instructies aan te wenden en na te kijken
  • Jouw zin voor vooruitgang, dienstverlening, team spirit en doorzettingsvermogen typeren jou
  • Je beschikt over een rijbewijs B

Wij bieden

  • Een boeiende functie in een dynamische en gezonde organisatie met een sterk accent op diversiteit, opleidingskansen en doorgroeimogelijkheden
  • Een voltijdse contract van onbepaalde duur
  • Een aantrekkelijk & competitief salaris aangevuld met extralegale voordelen
  • Een begeleidingstraject om je verwelkoming & integratie te vergemakkelijken bij Sodexo
  • Een organisatie met ruimte voor initiatief en creativiteit
  • Gevestigd in Brussel (Elsene), vlakbij het station Etterbeek en de metrohalte Delta
Quality of Life op de werkvloer:
  • Een aangename werkomgeving (trendy werkruimtes met aangepaste technologie) met flexibele werkuren en mogelijkheid tot home office
  • Conciergerie waar je terecht kan voor diverse diensten: droogkuis, strijkdienst, herstellen van schoenen, aankoop geschenken enz.
  • Ruime keuze tussen duurzame gerechten in ons bedrijfsrestaurant
  • En vooral een enthousiaste werksfeer met fijne collega's

Interesse?

Vind je je terug in dit profiel of wens je meer informatie over deze vacature? Aarzel dan niet om je curriculum vitae met je motivatiebrief naar ons op te sturen: Sodexo Belgium T.a.v. Sabrina Winerlak - HR Consultant. E-mail : sabrina.winerlak@sodexo.com