Sales & Business Development Manager - Healthcare Hospitals (regio Brussel)

Een CV en motivatiebrief zijn noodzakelijk om voor deze advertentie te solliciteren  

Bedrijfsomschrijving

Wat begon als een klein familiebedrijf is vandaag een internationale speler op het vlak van Quality of Life Services. Sodexo biedt een brede waaier van diensten aan die het welzijn van onze klanten en servicegebruikers verbeteren, zoals het onderhoud van technische installaties, receptiediensten, cleaning, groenbeheer en cateringdiensten. Al onze diensten leveren wij in zeer uiteenlopende woon- en werkomgevingen: overheidsinstellingen en bedrijven, scholen en universiteiten, penitentiaire instellingen, woonzorgcentra en ziekenhuizen.

We zijn ervan overtuigd dat de Quality of Life van onze servicegebruikers begint bij die van onze eigen medewerkers. Jouw welzijn op het werk is daarom een van onze prioriteiten. Bij Sodexo kom je terecht in een stimulerende omgeving waar je jouw talenten kunt ontplooien en waar je kunt rekenen op continue begeleiding van je carrière. Zo vorm je samen met 4.000 collega's (waarvan 56% vrouwen) de sleutel van ons succes. Ben jij op zoek naar een uitdagende job in een boeiend en stabiel bedrijf? Dan is onderstaande functie misschien wel iets voor jou!

Functieomschrijving

Zoek je een nieuwe uitdaging als Sales & Business Development Manager waar je actief zal bijdragen tot de groei van het geheel van de Quality of Life Services zowel bij onze bestaande als bij nieuwe klanten? Wil je graag prospecteren, onze diverse Quality of Life diensten promoten, vertegenwoordigen en verkopen alsook ons kwalitatief imago binnen de Belgische sector Healthcare & Hospitals overbrengen?

Ben je benieuwd naar de toekomstige oplossingen die op de markt zullen komen en wil je graag onze klanten en prospecten informeren over de meest passende oplossingen voor hen?

Dan ben jij onze Sales & Business Development Manager die we zoeken om ons team te vervoegen. Je rapporteert aan de Senior Vice President Healthcare Hospitals - Benelux.

Taken

  • Je bent een belangrijke speler in de duurzame ontwikkeling van onze activiteit op korte, middellange en lange termijn
  • Je draagt bij tot de financiële ontwikkeling van de onderneming door het aanbrengen van nieuwe klanten en contracten. Uiteraard werk je aan klantenretentie door het aansturen van rebids
  • Je doet aan cross selling van onze Quality of Life Services bij onze bestaande klanten met als doelpubliek de patiënten, hun naasten en de medewerkers van zorginstellingen (catering, onthaal, receptie, shops, conciergerie, cleaning, technisch onderhoud, ...)
  • Je promoot het imago van Sodexo en versterkt de Web of influence, networking. Je brengt onze waarden over en bent ambassadeur van onze Quality of Life Services, waarbij je onze ondernemingsprojecten ondersteunt en onze innovaties pro-actief deelt op niveau van de decision makers
  • Je identificeert, kwantificeert en groepeert de markten die jou toevertrouwd zijn. Je definieert en verzekert de goede realisatie van de commerciële objectieven, waarbij je actief prospecteert dankzij jouw analyse van de potentiële klanten
  • Je informeert onze klanten en prospecten over de nieuwigheden en tendensen van de markt. Je hebt aandacht m.b.t. hun uitdagingen, noden en verwachtingen en je adviseert de meest geschikte oplossingen en concepten
  • Je maakt commerciële offertes op met de nodige ondersteuning van onze experten en sales support, rekening houdend met ons commercieel beleid en onze ethische principes. Je stuurt “end to end” de opbouw aan van de commerciële offerte zowel kwalitatief inhoudelijk als het financiële luik waarvoor je de eindverantwoordelijke bent
  • Je verdedigt jouw voorstel bij de jury waarvan de CFO Benelux Healthcare Hospital een permanent lid is
  • Je onderhandelt en maakt nieuwe contracten op met het oog op een win-win partnership met de klant. Vervolgens volg je de implementatie op van de verkochte oplossing in samenwerking met de experten en operations
  • Je beïnvloedt de ontwikkeling van nieuwe concepten en diensten door de feedback van onze klanten en prospecten door te geven aan ons marketing departement
  • Je houdt de gegevens van jouw markt up to date in CRM

Profiel

  • Je beschikt over een diploma hotelschool, facilitair of universitair en/of een gelijkaardige ervaring van minimum 5 jaar (verkoop van geïntegreerde catering en Facility Management oplossingen)
  • Je beschikt over een commerciële of operationele ervaring van minimum 5 jaar in de catering
  • Ervaring in de gezondheidssector alsook ervaring met meer complexe contracten en tenders is een meerwaarde
  • Je hebt ervaring met consulting opdrachten en het bouwen van een aangepaste oplossing in functie van de noden van de klant en waarbij jouw luistervaardigheid en creativiteit noodzakelijk zijn bij de opmaak van een offerte
  • Je hebt een commercieel profiel met een affiniteit voor het beheer van projecten en cijfers, werkt resultaatgericht zodoende erop toe te zien dat de instructies worden toegepast
  • Je bent drietalig NL/FR/ENG en je beheerst vlot MS Office
  • Jouw uitstekend relationeel vermogen laat jou toe om relaties op een hoog niveau op te bouwen (decision maker) en een uitstekend overtuigingskracht bij de klanten te ontwikkelen zowel op niveau van Catering en Facility Management Services als op niveau van de directie van de ziekenhuizen en zorginstellingen
  • Je kan zeer autonoom werken en bent sterk in het opbouwen van een intern & extern netwerk
  • Dankzij jouw enthousiasme en pedagogische skills slaag je erin de teams rond een dossier te verenigen en dit projectmatig aan te pakken
  • Jouw zin voor vooruitgang, dienstverlening, team spirit en doorzettingsvermogen typeren jou
  • Je beschikt over een rijbewijs B

Wij bieden

  • Een boeiende functie in een dynamische en gezonde organisatie met een sterk accent op diversiteit, opleidingskansen en doorgroeimogelijkheden.
  • Een voltijdse contract van onbepaalde duur
  • Een aantrekkelijk & competitief salaris aangevuld met extralegale voordelen
  • Een begeleidingstraject om je verwelkoming & integratie te vergemakkelijken bij Sodexo
  • Een organisatie met ruimte voor initiatief en creativiteit
  • Gevestigd in Brussel (Elsene), vlakbij het station Etterbeek en de metrohalte Delta
Quality of Life op de werkvloer:
  • Een aangename werkomgeving (trendy werkruimtes met aangepaste technologie) met flexibele werkuren en mogelijkheid tot home office 
  • Conciergerie waar je terecht kan voor diverse diensten: droogkuis, strijkdienst, herstellen van schoenen, aankoop geschenken enz.
  • Ruime keuze tussen duurzame gerechten in ons bedrijfsrestaurant
  • En vooral een enthousiaste werksfeer met fijne collega's

Interesse?

Vind je je terug in dit profiel of wens je meer informatie over deze vacature? Aarzel dan niet om je curriculum vitae met je motivatiebrief naar ons op te sturen: Sodexo Belgium T.a.v. Muriel Lefebure - HR Consultant. We nodigen u uit online te solliciteren: https://jobs.sodexo.be - E-mail : muriel.lefebure@sodexo.com