Business & Cost Controller (Junior) (regio Brussel)

Een CV en motivatiebrief zijn noodzakelijk om voor deze advertentie te solliciteren  

Bedrijfsomschrijving

Wat begon als een klein familiebedrijf is vandaag een internationale speler op het vlak van Quality of Life Services. Sodexo biedt een brede waaier van diensten aan die het welzijn van onze klanten en servicegebruikers verbeteren, zoals het onderhoud van technische installaties, receptiediensten, cleaning, groenbeheer en cateringdiensten. Al onze diensten leveren wij in zeer uiteenlopende woon- en werkomgevingen: overheidsinstellingen en bedrijven, scholen en universiteiten, penitentiaire instellingen, woonzorgcentra en ziekenhuizen.

We zijn ervan overtuigd dat de Quality of Life van onze servicegebruikers begint bij die van onze eigen medewerkers. Jouw welzijn op het werk is daarom een van onze prioriteiten. Bij Sodexo kom je terecht in een stimulerende omgeving waar je jouw talenten kunt ontplooien en waar je kunt rekenen op continue begeleiding van je carrière. Zo vorm je samen met 4.000 collega's (waarvan 56% vrouwen) de sleutel van ons succes. Ben jij op zoek naar een uitdagende job in een boeiend en stabiel bedrijf? Dan is onderstaande functie misschien wel iets voor jou!

Functieomschrijving

Ben je op zoek naar een uitdaging waarbij je de Client Relationship Manager (CRM) en de Segment Operations Director (SOD) kunt ondersteunen op het gebied van financiële indicatoren, het bereiken van doelstellingen aan de hand van relevante en beslissende indicatoren, zichtbaarheid en het waarborgen van de nauwkeurigheid van de resultaten?

Wil je de Controlling Team Leader Service Operations helpen om aan de CFO en de managers van de afdeling Service Operations een overzicht te geven van de naleving van het budget, de uitgaven en de inkomsten van de afdeling Operations, zodat de kosten en inkomsten worden verantwoord volgens de regels en procedures?

Dan ben jij de Business & Cost Controller die we zoeken om ons team te vervoegen.

Taken

  • Voorbereiden en presenteren van het maandelijkse dashboard met financiële indicatoren en variantieanalyse, boekhoudkundige wijzigingen aanvragen, de terugkerende verschillen behandelen met de betrokken afdeling
  • De voorbereiding van het jaarlijkse budget en de forecasts met de Client Relationship Manager, afdelingsmanagers en de Team Leader SO en zich verzekeren dat de actieplannen, projecten, contractuele elementen en huidige of toekomstige ontwikkelingen goed geïntegreerd en gerespecteerd worden.
  • Analyseren van opportuniteiten om de rentabiliteit te verbeteren met de CRM en siteverantwoordelijke en de opvolging van de uitvoering van acties verzekeren evenals de evaluatie van de behaalde winst .
  • Controleren van de juistheid van de commerciële offerte, opgesteld door Operations of Sales departementen
  • Identificeren van de sites die in aanmerking komen voor de opstelling van een actieplan. Ook na 3 maanden van de uitbating van een nieuw contract, een schatting maken met de managers, de lacunes van het commerciële aanbod analyseren, de implementatie van corrigerende maatregelen stimuleren, indien nodig.
  • Voorbereiding van investeringsdossiers
  • De Client Relationship Manager assisteren bij het beantwoorden van verzoeken naar statistieken, indicatoren, verduidelijking van de facturering bestemd naar onze klanten
  • Opvolging van de cashflow en onbetaalde facturen voor het geheel van de sites
  • Ondersteuning bieden op juridische, boekhoudkundige en financiële vlak in symbiose met de betrokken diensten en toezicht houden op de wetgeving inzake de wijze van financiering of de toepassing van specifieke regels.
  • Zorgen voor de naleving van de regels en procedures van de onderneming en de groep en in het kader van de interne controle.

Profiel

  • Je beschikt over een Master diploma in economie. We houden rekening met jonge afgestudeerden of profielen met maximaal 2 jaar ervaring in business controlling of auditing.
  • Je hebt een analytische en kritische aanpak en je kunt informatie correct interpreteren en snel verwerken
  • Je bent goed georganiseerd en resultaatgericht, met een zin voor initiatief. Je werkt zelfstandig en kunt prioriteiten stellen 
  • Je beschikt over uitstekende relationele en communicatieve vaardigheden, met een goede teamspirit en zin voor dienstverlening
  • Je bent tweetalig Nederlands, Frans met een goede kennis van het Engels en je hebt een goede kennis van MS Office (een zeer goed niveau van Excel)
  • Je bent in het bezit van een rijbewijs type B

Wij bieden

Een boeiende functie in een dynamische en gezonde organisatie met een sterk accent op diversiteit, opleidingskansen en doorgroeimogelijkheden.

  • Een voltijds contract van onbepaalde duur
  • Een aantrekkelijk & competitief salaris aangevuld met extralegale voordelen
  • Een begeleidingstraject om je verwelkoming & integratie te vergemakkelijken bij Sodexo
  • Een organisatie met ruimte voor initiatief en creativiteit
  • Gevestigd in Brussel (Elsene), vlak bij het station Etterbeek en de metrohalte Delta
Quality of Life op de werkvloer:
  • Een aangename werkomgeving (trendy & moderne werkruimtes) met flexibele werkuren en mogelijkheid tot home office
  • Een goede work-life balance
  • Conciërgerie waar je terechtkan voor diverse diensten: droogkuis, strijkdienst, herstellen van schoenen, aankoop geschenken enz.
  • Ruime keuze tussen duurzame gerechten in ons bedrijfsrestaurant
  • Aanbod van welzijnsactiviteiten (meditatie en yoga)
  • En vooral een enthousiaste werksfeer met fijne collega's

Interesse?

Vind je je terug in dit profiel of wens je meer informatie over deze vacature? Aarzel dan niet om je curriculum vitae met je motivatiebrief naar ons op te sturen: Sodexo Belgium T.a.v. Sabrina Antoine - HR Business Partner. We nodigen u uit om online te solliciteren: https://jobs.sodexo.be. E-mail : sabrina.antoine@sodexo.com