Business Development Manager - Bid Manager - Brussel - 38u (regio Brussel)

Een CV en motivatiebrief zijn noodzakelijk om voor deze advertentie te solliciteren  

Bedrijfsomschrijving

Wat begon als een klein familiebedrijf is vandaag een internationale speler op het vlak van Quality of Life Services. Sodexo biedt een brede waaier van diensten aan die het welzijn van onze klanten en servicegebruikers verbeteren, zoals het onderhoud van technische installaties, receptiediensten, cleaning, groenbeheer en cateringdiensten. Al onze diensten leveren wij in zeer uiteenlopende woon- en werkomgevingen: overheidsinstellingen en bedrijven, scholen en universiteiten, penitentiaire instellingen, woonzorgcentra en ziekenhuizen.

We zijn ervan overtuigd dat de Quality of Life van onze servicegebruikers begint bij die van onze eigen medewerkers. Jouw welzijn op het werk is daarom een van onze prioriteiten. Bij Sodexo kom je terecht in een stimulerende omgeving waar je jouw talenten kunt ontplooien en waar je kunt rekenen op continue begeleiding van je carrière. Zo vorm je samen met 4.000 collega's (waarvan 56% vrouwen) de sleutel van ons succes. Ben jij op zoek naar een uitdagende job in een boeiend en stabiel bedrijf? Dan is onderstaande functie misschien wel iets voor jou!

Functieomschrijving

Als Business development manager van het klantsegment Government & Agencies draag je actief bij aan de ontwikkeling, verkoop en implementatie van de dienstverlening van Sodexo, specifiek gericht op de ‘Quality of Life' van onze klanten en servicegebruikers binnen Justitie, Defensie en andere overheidsinstellingen. Je bent verantwoordelijk voor het gehele business development en bidmanagement proces voor bestaande en nieuwe klanten. Je leidt en inspireert het jou omringende bid team. Je creëert winnende bids op basis van door het bidteam ontwikkelde voorstellen en onderscheidende oplossingen, die leiden tot een verbetering van de ‘Quality of Life' van onze (aanstaande) klanten binnen België en Nederland. Zo ben je verantwoordelijk voor volgende taken:

  • Beantwoorden van openbare aanbestedingen binnen duidelijk afgebakende deadlines
  • Gerichte, optimale QoL Solutions voorstellen en uitwerken in samenwerking met diverse stakeholders, waarbij wordt toegezien op het tijdig verkrijgen van de nodige informatie in het kader van de commerciële politiek
  • Als eindverantwoordelijke, aansturen van het Bid team bij het opstellen van de commerciële offertes (bid management) rekening houdend met de verwachtingen, noden van de klanten
  • Zorgen voor de ontwikkeling van nieuwe business en groei
  • Up tot date houden van de gegevens van jouw markt in CRM tool
  • Onderhouden van goede contacten met de klanten, prospecten en andere belangrijke personen
  • Vertegenwoordigen van het ondernemingsproject, zijn ambities en zijn waarden

Profiel

  • Je beschikt over een diploma hotelschool, facilitair of universitair en/of een gelijkaardige ervaring van minimum 5 jaar (verkoop van geïntegreerde Facility Management oplossingen)
  • Je beschikt over relevante, bewezen ervaring van minimaal 5 jaar in een business development/bid management functie in een corporate/business omgeving
  • Ervaring met meer complexe contracten en tenders (Partnerships Publiek/Privé) - aanbestedingen en DBFMO / PPS aanbestedingen is een pluspunt
  • Je hebt een commercieel profiel met een affiniteit voor het beheer van projecten en cijfers
  • Je bent tweetalig NL/FR in woord en schrift en je hebt een goede kennis van Engels - je hebt een grondige kennis van MS Office - Windows, Excel, Word
  • Jouw uitstekend relationeel vermogen laat jou toe om relaties op een hoog niveau op te bouwen (decision maker) dankzij jouw uitstekende overtuigingskracht
  • Dankzij jouw enthousiasme en pedagogische skills slaag je erin de teams rond een project te verenigen
  • Jouw luistervaardigheid en creativiteit laten jou toe de nodige toegevoegde waarde te identificeren voor de opmaak van een offerte
  • Je bent resultaatgericht, financieel onderlegd en je beschikt over een uitstekend analytisch vermogen, je kan de toepassing van de instructies invoeren en nakijken
  • Jouw zin voor vooruitgang, dienstverlening, team spirit en doorzettingsvermogen typeren jou
  • Je beschikt over een rijbewijs B

Wij bieden

Een boeiende functie in een dynamische en gezonde organisatie met een sterk accent op diversiteit, opleidingskansen en doorgroeimogelijkheden.

  • Een voltijds contract van onbepaalde duur
  • Een aantrekkelijk & competitief salaris aangevuld met extralegale voordelen
  • Een begeleidingstraject om je verwelkoming & integratie te vergemakkelijken bij Sodexo
  • Een organisatie met ruimte voor initiatief en creativiteit
  • Gevestigd in Brussel (Elsene), vlakbij het station Etterbeek en de metrohalte Delta
Quality of Life op de werkvloer:
  • Een aangename werkomgeving (trendy werkruimtes met aangepaste technologie) met flexibele werkuren en mogelijkheid tot home office
  • Conciërge waar je terecht kan voor diverse diensten: droogkuis, strijkdienst, herstellen van schoenen, aankoop geschenken enz.
  • Ruime keuze tussen duurzame gerechten in ons bedrijfsrestaurant
  • En vooral een enthousiaste werksfeer met fijne collega's

Interesse?

Vind je je terug in dit profiel of wens je meer informatie over deze vacature? Aarzel dan niet om je curriculum vitae met je motivatiebrief naar ons op te sturen: Sodexo Belgium T.a.v. Sabrina Antoine - HR Business Partner. We nodigen u uit om online te solliciteren: https://jobs.sodexo.be. E-mail : sabrina.antoine@sodexo.com